نرم افزار CRM برای آنلاین(چگونه CRM میتواند تیم آنلاین را بهبود دهد)
نرم افزار CRM برای آنلاین – نرم افزار CRM راهی نوآورانه برای کمک به کسبوکارها ارائه میدهد تا بتواند روابط به مشتری و خط مشی خود را بهتر مدیریت کنند. با کمال تأسف، آغاز این نرم افزار با سیری از مشکلات جدید همراه بود: طراحی آن پیچیده و اجرای آن هزینهبر و آموزش جزئیات یک سیستم کاملاً جدید به کارمندان کاملاً زمانبر بود. کاربران حتی بعد از آموزش طولانیمدت با وظایفی خستهکننده و تجربیاتی جورواجور مواجه میشدند. پس تعجبی ندارد که بسیاری از نمایندگان هنوز از نرم افزار CRM متنفرند زیرا به جای اینکه این نرم افزار به وعدهاش عمل کند فقط باعث افزایش ناامیدی در محیط کار شد.
با این حال، نرم افزار CRM جدیدی که بعد از آن ظهور کرد، اکنون رایجترین شکایات کاربر را نیز برطرف میکند. امروزه شاهد این هستیم که علاوه بر سایر کابردها نرم افزار CRM برای آنلاین هم ارائه میشود . این سیستمهای جدید هم الکترونیکی و هم شرکتهای فیزیکی را بیشتر کردهاند. در زیر توضیح میدهیم که چگونه چنین کاری میکنند.
توسعه یک مدل کسبوکار موفق
قدرتمندسازی نمایندههای
ساخت یک پرتال خدمات مشتری موفق
افزایش سود
کاهش ازهمگسستگی واحد و کارمندان
ارائه فرصتهای بازاریابی هدف
کاهش هزینه آنلاین
۱-توسعه یک مدل کسبوکار موفق
نرم افزار CRM برای آنلاین به خاطر دادههایی که ارائه میدهد مفید است. هر چه باشد افراد نمیتوانند دادهای که در اختیار ندارند را تجزیه و تحلیل کنند. در CRM های قبلی، افراد باید خودشان بهصورت دستی وارد فهرست شماره تلفنها میشدند؛ کاری که زمان زیادی میبرد به همین خاطر کاراییشان اثر منفی میگذاشت. در صنعتی که همه باید مثل خرگوش تند بروید و مثل لاکپشت نباشید، این موضوع میتواند مشکلساز شود.
CRM های این دوره، با ادغام اپلیکیشنهایی که کسبوکارها از قبل دارند، جمعآوری داده را خودکار کردهاند. تجارت الکترونیکی به صورت آنی دادههایی مثل اسپردشیت ها، ایمیلها و تقویمها را گرد هم میآورند تا از اطلاعات موجود در آنها بینشی به دست بیاورند. همزمان، نمایندگان و مدیران آنها بینشهای مفیدی کسب میکنند و با استفاده از آنها در لحظه تصمیمهای مهمی میگیرند.
با به دست آوردن اطلاعات درست در زمان درست، تیمهای در جلسههای ، زمان بسیار کمتری روی بحث درمورد اتفاقات میگذارند و در عوض بر استراتژیهایی متمرکز میشوند که به اهداف شرکت کمک میکنند. مدیران همه را در فرایند گزارشات و بهروزرسانی اطلاعات مشتری دخیل میکنند و با این روش میتوانند ببینند که آیا عملکرد آنها در راستای انتظارات مشتریان است یا خیر؛ با این کار میتوانند کارمندانی که برای ارتقا در شرکت آماده هستند را نیز شناسایی کنند.
CRM ها همچنین ابزارهای فراوانی دارند که بله تیمهای کمک میکند کارآمدتر باشند؛ مواردی مانند فایلهای شخصی، الگوهای ایمیل، گزارشهای شخصی و آنالیز داده که به کارمندان راه آسانی برای افزایش تواناییهای کاریشان ارائه میدهند. علاوهبراین، به مدیران راه کارآمدی برای ارزیابی عملکرد افراد میدهند و به آنها کمک میکنند ناحیههایی که جای پیشرفت دارند را شناسایی کنند.
۲-قدرتمندسازی نمایندههای
در تجارت الکترونیک، نرم افزار CRM برای آنلاین باید بینشی ارائه دهد که مدیران و ندگان با تکیه بر آن فرایند را بهبود بخشند. قبل از روی کار آمدن CRM های کارآمد، صرفنظر از وقت و پولی که شرکتها صرف آموزش، ارزیابی و بهروزرسانی این سیستمها میکردند، مجبور بودند از برنامههای نرم افزاری بیشماری استفاده کنند تا همگام با کسبوکارهای دیگر پیش بروند.
اکنون CRM ها میتوانند اطلاعات را بهصورتی قابلفهم مرتب و تصویرسازی کنند. این امکان، باعث میشود مدیران و ندگان بتوانند تصمیمهای درستی در کسبوکارشان بگیرند. در این مسیر، تیمها ابزارهایی کمکی هستند که پیگیری میزان پیشرفت به سمت اهداف و بازبینی عملکرد را ممکن میسازند. کارمندان که اکنون دیگر این اطلاعات را در دست دارند، دیگر نیازی نیست حدس بزنند در بازبینی عملکرد چه اتفاقی خواهد افتاد یا ندانند چگونه باید برخلاف محدودههای ارزیابی کنند.
علاوهبراین، نمایندههای خدمات مشتری فقط با یک کلیک به اطلاعاتی مانند فهرست موجودی، تاریخچه مشتری و پیشزمینه پرداخت آنها دست پیدا میکنند. سپس میتوانند از دادههایی مثل تاریخچه یا جستجوی گوگل مشتریان، برای جانبی یا پیش محصولات به مشتریان استفاده کنند. همچنین در مدل کسبوکار B2B میتوانند این اطلاعات را در مذاکرههای با مشتریان به کار بگیرند.
۳-ساخت یک پرتال خدمات مشتری موفق
داشتن یک CRM الکترونیکی به نمایندگان کمک میکند بین خدماتی که کسبوکار ارائه میدهد و نیازهای مشتریان، بیشتر ارتباط برقرار کنند. همچنین بدون گرفتن وقت کارمندان، ارتباط با مشتریان را ممکن میسازد و نیز بر پایه اطلاعاتی که دارد در لحظه پاسخهایی برای آنها ارائه میدهد.
یک سیستم CRM با همه جنبههای یک کسبوکار ترکیب و بهصورتی یکپارچه ادغام میشود زیرا همه نهادها باید بتوانند برای ارتباط با هر مشتری از CRM استفاده کنند. به علاوه نمایندگان هم از طریق پلتفرمهای ابری به اطلاعات و از راه دور به اطلاعات ضروری دسترسی دارند و وقتی ندگان اطلاعات بیشتری داشته باشند، ارائه تجربه مشتری فوقالعاده آسانتر میشود. یک مجموعه داده قدرتمند، اهمیت این اطلاعات را بیشتر نشان میدهد و بدین وسیله به ندگان کمک میکند معاملههای بیشتری را به سرانجام برسانند. بنابراین در حالی که نرم افزارهای CRM به بیشتر روابط آنلاین فردی رسیدگی میکند، مدیران روی مشکلات دیگر تمرکز میکنند.
۴-افزایش سود
بیشتر مشتریان احتمالی بعد از هفت تا نه دقیقه تعامل با یک برند، آن را اری میکنند. با این حال بیشتر نمایندگان بعد از تنها سه تعامل با مشتری دست از تلاش برای برمیدارند. ایجاد یک برنامه استراتژیک برای ارتباط دائم با مشتریان بالقوه، احتمال سپرده شدن به دست فراموشی را از بین میبرد.
نرم افزار CRM برای آنلاین برای طراحی چنین برنامهای به شرکتها کمک میکند و راه را برای برقراری تعاملهایی باکیفیت با مشتریان هموار میسازد. همچنین اولویتبندی فرصتها و مدیریت آنها را با یک فرایند ساختاریافته آسانتر میکند؛ فرایندی که از ارتباط اولیه با وبسایت تا انتهای معامله و حتی بعد از آن را پوشش میدهد.
برای مطالعه ادامه متن به نرم افزار CRM برای آنلاین در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.
طراحی وب سایت اطلاعات ,مشتری ,ارائه ,آنلاین ,افزار ,آنها ,برای , آنلاین ,نمایندگان ,ارائه میدهد ,خدمات مشتری ,پرتال خدمات مشتری منبع
درباره این سایت